İnsan sessiz kal diktasını veren, gücünü pilden aldan bir tansiyon aletini dinliyor da, kalbine iyi bak diyen kitabı dinlemiyor.

DAĞLARIN DA  YERİ DEĞİŞİR 

Dalıp dalıp gittim içimin dağlarına…  Bir yanı kırık, diğer yanı kıvrım dağlarına… Hele bir de kalbimin en doğusu vardır ki… Nemrut Dağı’ndan güneşin batışını seyreder. Mihman olana mihmandarlıkla karşılık verir şairin dizeleri… Sonra değişimden açılır bahis, bu kuru gürültüde… Zaman değişir. Hele en çok zaman… Tohum büyür, gelişir. İnsan doğar, apalar, yürür. Nefes alış-verişi değişir. Hiçbir şey, kalmaz ilk günkü gibi kaldığı yerde… Beşer aşka duyduğu hasret bile değişir. Yok olacak kıvama gelir. Savrulan yanı değişir. Her şey bir yana… Aşıklık isabet etmişse bir insana, değişimin hası onda gelişir. Az gider, uz gider. Dere tepe düz gider. Dünyalık denizinin ortasına dokundurur işaret parmağını…   Bir damladan dağılan titreşim, onu olduğu yerden uzaklaştırır da uzaklaştırır. Uzaklaştığı yerden, yakınlaştığı yere doğrudur akıbeti… Akıbet, değişimin ışıltısı… Rahman ile kurulan bağın pırıltısı… Bir garip avuntusudur. Değişimdendir zaar debelenmesi… Debelenişi, gönlünden akan sayfalar dolusu bir kitaptır.

  Dalıp dalıp çıktım içimin dağlarından… Halime baktım da, gittim Hasan Dağı’na oduna… Kaçtım seccademin sonsuz yaprakları arasına… Günler, aylar, mevsimler geçmeden anlamıyor insan başına nelerin, hangi sebeplerle geldiğini-geleceğini… Çoğunun düşünmeyi bile aklına getirmediği, azının ise düşüncenin kıyısında şekle takılı kalan yanıyla yastığa koyduğu başını çelgilediği… Yastık demişken… Geceleri bir tek yastığım anlar beni… Yastığımdan kalbimin mutfağına kapı açılır her gece… İçeride kazan. Kazanın içinde çorba… Tarhana çorbası… Gel, sana  da sıcak bir pide bölerim yüreğimin en yangınlı yerinden… Yerim derken… Yerim yoktu ki benim… Çıktım miss kokulu kalbimin mutfağından…  Dağlardan ovalara bol bol sükût taşıdım. Gökyüzü ve kuşları iliştirdim gözlerime…
Ölümün değişmeyen bir moda olduğunu, mezarların yanından bir rüzgâr gibi geçerken anladım…
Vesselam…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder